شناسهٔ خبر: 172894 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

عملیات راه‌سازی در ۱۲ قطعه از محورهای ارتباطی استان زنجان فعال است

بب رئیس اداره نظارت بر ساخت راه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان، گفت: در حال حاضر عملیات راه‌سازی در ۱۲ قطعه از محورهای ارتباطی استان زنجان فعال است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (زنجان)، ابوالفضل سلیمانی در آیین تجلیل و نشست خبری با خبرنگاران در محل اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: وزارت راه و شهرسازی علاوه بر مأموریت‌هایی که در حوزه مسکن و شهرسازی بر دوش دارد به دنبال توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل و افزایش کیفیت ترابری کشور است.

وی با بیان اینکه هفت پروژه مهم راه در بخش راه و شهرسازی استان در محورهای اصلی در حال انجام است، اظهار کرد: این پروژه‌ها از محل اعتبارات ملی تزریق شده است.

رئیس اداره نظارت بر ساخت راه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان، با تاکید بر اینکه بیش از ۶۰۰ کیلومتر از راه‌های استان زنجان نیاز به ارتقا به راه اصلی و بزرگراهی دارد، گفت: از این میزان در حال حاضر ۱۸۵ کیلومتر پیمان‌سپاری شده و در دست اجرا است.

سلیمانی با بیان اینکه توسعه راه‌ها و توجه به حوزه راه‌سازی یکی از اولویت‌های دولت سیزدهم بود، افزود: از سال ۱۴۰۰ تا پایان سال ۱۴۰۲ نزدیک به ۳۵ کیلومتر پروژه راه‌سازی در استان زنجان با اعتباری به ارزش بیش از پنج هزار میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید که برخی از این طرح‌ها شامل ۱۲ کیلومتر از قطعه چهارم محور سلطانیه - قیدار - کبودرآهنگ، حدود ۶ کیلومتر از محور زنجان _ بیجار و ۱.۵ کیلومتر نیز از محور ملاسرا - شفت است.

وی با اشاره به محور «سلطانیه - قیدار - کبودرآهنگ، افزود: این پروژه یکی از پروژه‌های مهم استان است و ۲۸ کیلومتر از این محور به بهره‌برداری رسیده است.

رئیس اداره نظارت بر ساخت راه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان، با بیان اینکه در حال حاضر عملیات راه‌سازی در ۱۲ قطعه از محورهای ارتباطی استان و ۱۶ کیلومتر از قطعه ۲ باند دوم سلطانیه به قیدار فعال است، تصریح کرد: ارزش روز قراردادهای در حال اجرا بالغ بر ۶۰ هزار میلیارد ریال است.